Hai!!!

Assalammualaikum & Salam Sejahtera....

Selamat Datang Ke Kedai Online Pn Awin Saleh.

Jika ada sebarang pertanyaan @ tempahan sila :~

Email : syazwiena09@gmail.com

No. tel : 017-6289651 @ 017-6508443

Jika ada sebarang pembayaran sila bank in ke Acct :~

MAYBANK 112371003353 (SITI RAZUEIN BTE MD. SALEH)

HARAP MAKLUM :

SAYA TERIMA PAYMENT.. BARU SAYA PROCEED ORDER...

JOM ORDER!!! JANGAN LEPASKAN PELUANG ANDA..

Insya-allah.. saya akan cuba berusaha untuk

memberikan perkhidmatan yang terbaik untuk anda.

Sekian Terima Kasih....

Monday 14 January 2013

RUMPAI LAUT DIGUNAKAN UNTUK RAWATAN KESIHATAN

IBU KOLAGEN ASLI RUMPAI LAUT SEMPORNA

* Bagus untuk kecantikkan kulit dan kesihatan dalaman. Malah ia jua kaya dengan perbagai vitamin dan mineral. 100% asli tanpa apa-apa campuran bahan kimia. 

* Disini saya ingin mempamirkan serba sedikit butiran gambarajah serta isi kandungan berkaitan dengan rumpai laut yang boleh digunakan untuk rawatan kesihatan yang lain.

 A. MERAWAT MASALAH PECAHAN DI TAPAK KAKI




~ Cara-Cara Merendam Kaki Dan Masker


Rumpai laut yang direndam semalaman airnya elok untuk rendaman kaki

1. Ambil air rendaman yang ditoskan
2. Letak didalam besen atau baldi
3. Rendamkan kaki anda sambil santai
4. Masa 5 minit direndam pun dah boleh nampak kesannya
5. Jika ada masa terluang nak rendam lama-lama pun boleh

KESAN PENGGUNAAN NYA:-

 1. Kesan sekali cuba ~ kulit tumit akan halus
2. Kesan dua kali cuba ~ kulit tumit yang merekah akan berkurangan
3. Kesan tiga kali cuba ~ rekahan semakin tipis
4. Kesan empat - tujuh kali - Insya-allah rekahan semakin hilang serta halus & kuku kaki bersih dan cantik


~ MASKER KAKI

~ Sapu kolagen yang telah dimasak dibahagian tapak kaki anda yang merekah setiap kali tidur.

~ Lakukan selama dua minggu dah lihatlah sendiri perubahannya nanti....







 

B. MERAWAT MASALAH KULIT KEPALA &  RAMBUT 




1.      Ambil air rumpai laut yang telah ditoskan.
2. Sapukan ke kepala @ rambut. Biarkan ianya kering & bilas.

KESAN PENGGUNAAN NYA :- 
Kulit kepala bersih dari kelimumur & gatal-gatal. Jika anda mengalami keguguran rambut. Sapukan kolagen setiap hari. Rawatan serta penggunaan perlu berterusan. Insya-allah boleh menumbuhkan rambut dengan segeranya.




  C. MEMBUAT MASKER MUKA




~ Cara Masker Muka Mengikut Kulit Muka Anda


Cuci bersih wajah dengan pencuci muka dan bilas. Lebih elok jika wajah diwapkan selama 10 hingga 15 minit bagi membuka liang-liang pori kulit, kemudian baru disapu gel kolagen ini diserata wajah dan leher. Biar ia kering sebelum dibersihkan atau boleh dibawa tidur semalaman sebelum dicuci. Ia pantas menyerap dan tidak melekit. Hasilnya, pori-pori wajah lebih halus, lembut, anjal dan cerah. Amalkan selalu untuk mendapatkan wajah yang lebih menawan.

1.    Masker Untuk Kulit Yang berminyak:

Masker untuk kulit berminyak sebatikan gel kolagen bersama sebiji tomato ranum yang dibuang biji dan kulit serta dilenyek halus. Campuran ini kemudiannya disapu pada wajah dan leher serta dibiarkan kering selama 20 hingga 25 minit sebelum dibersihkan. Ia mampu mengimbangi pengeluaran minyak yang berlebihan selain menjadikan kulit lebih halus dan bersih. 

2.   Masker Untuk Kulit Normal :

Masker untuk kulit normal perlu dicampurkan madu bersama gel kolagen ini. Perlu disapu pada wajah dan leher serta dibiarkan kering selama 20 hingga 25 minit sebelum dibersihkan. Ia mampu memvuatkan kulit lebih tampak berseri, segar dan bercahaya (kilat).

3.   Masker Untuk Kulit Kering :

Masker untuk kulit kering perlu di campurkan gel kolagen ini dengan susu tepung atau jus lemon serta disapu pada wajah dan leher. Dibiarkan kering selama 20 hingga 25 minit sebelum dibersihkan. Ia akan membuatkan kulit tampak lebih muda dan melembabkan kulit serta melambatkan penuaan.

  

D. MASALAH KULIT MUKA 


Lihat gambarajah kulit muka yang bermasalah seperi dibawah :

 


Sebut sahaja perkataan "jerawat" terlintas didalam kepala anda mesti muka penuh dengan bekas bernanah dan merah. Pasti anda tidak berasa selesa apabila mana ia dah berkampung di muka. Kini rawatan yang ditawarkan untuk merawat adalah seperti :-

a.     Facial specialist “jerawat” laser treatment electric
b.     Impose injection
c.     Medical medicine such as antibiotic peeling
d.     Skin treatment supplement such as juice of fruit

Kini banyak sangat pilihan rawatan sebenarnya. Persoalannya disini, benarkah pilihan rawatan seperti di atas tu benar-benar merawat masalah jerawat anda atau sebaliknya memburukkan lagi keadaan. Jikalau sekadar melihat iklan yang hebat tidak semestinya suatu produk atau kaedah itu akan berkesan seperti yang ditawarkan. Antara masalah utama rawatan serta ubat-ubatan pada masa kini adalah baik untuk masa singkat sahaja. Akan tetapi ia memudaratkan lagi kulit anda pada masa akan datang kerana semua rawatan dan ubatan yang terkini hanya mengandungi bahan kimia yang boleh memberikan kesan sampingan. Contohnya kesan sampingan itu datang dari bahan pengawet, toksik gula, tambahan pewarna, perisa, bahan logam dan sebagainya. Sebenarnya badan anda menyimpan racun tersembunyi melalui ubatan, supplement dan rawatan tadi. Jerawat mati sebijik tetapi penggantinya berbiji biji selepas itu kapsul ubat-ubat yang kita makan itu mudah hadam. Sedarkah anda bahan dari kapsul penutup itu juga mengandungi bahan kimia. Maka impian yang anda gambarkan sebelum memulakan rawatan akan musnah setelah anda sedar bahawa ia hanya membuang masa, tenaga dan duit.

  

 

E. PENJAGAAN KULIT BADAN DENGAN RUMPAI LAUT 


Rumpai Laut penuh dengan vitamin dan mineral serta mengandungi sejumlah besar iodin. Rumpai laut dapat meringankan kesakitan, penyahtoksikan dalam tubuh, meningkatkan melancarkan peredaran darah, meningkatkan metabolisme, dan menurunkan tekanan darah dan kolesterol. Alga dan mineral yang terkandung  pada rumpai laut ini juga dapat menenangkan stress dan benar-benar dapat melengkapi fungsi tubuh kita kerana ia adalah tinggi dengan kandungan kollagen yang baik untuk kulit dan organ lain. Anda boleh menggunakan rumpai laut kering eucheuma cottoni warna coklat/merah/hijau  yang di blender menjadi serbuk sebagai alternatif untuk membuat membungkus tubuh anda sendiri, kerana ia masih memegang unsur-unsur mineral yang lebih kurang  sama seperti rumput laut segar.
Untuk hasil yang terbaik, anda perlu mandi dengan air hangat terlebih dahulu sebelum melakukan pembungkusan rumpai laut ini pada kulit badan anda. Dan banyakkan minum air untuk mengelakkan dehidrasi kerana rumpai mempunyai kesan diuretik yang kuat
.
Cara-Caranya :-

~ 8oz/ (225g) rumput laut kering di kisar menjadi serbuk
~ 2 titis minyak essential lavender
~ 1 titis minyak essential rosemary
~3 sudu makan (45ml) dari minyak almond @ minyak zaitun

Kaedah-Kaedah :-

1.      Campurkan serbuk rumput laut kering yang sudah dikisar dengan jumlah kecil air suam untuk menghasilkan pes.
2. Campurkan minyak essential lavender dan rosemary bersama minyak almond / minyak zaitun. Kemudian adun ke dalam pes rumput laut. Jika pes terlalu kental / pekat tambahkan sedikit air @ lebih.  Jika terlalu tipis dan berair tambah lagi sedikit serbuk rumpai laut higga pes anda mempunyai konsisten yang baik.
3. Lumurkan campuran rumpai laut tersebut di seluruh tubuh bermula dengan kaki anda hingga ke atas. Bungkuskan diri anda dengan plastik  atau  selimut thermal foil Cover (boleh digunakan semula). Berkurung @ berbaring di dalam bilik yang hangat untuk 20 untuk 30 minit sebelum membilasnya dengan berendam dan mandi air yang hangat. S
elepas itu anda akan rasai kehebatannya


Disini jua ingin saya maklumkan bahawa bukan setakat kulit badan saja yang 
perlu dijaga serta di rawat. Malah pencerahan serta kedutan kulit di wajah 
jua perlu dijaga dan dipelihara bagi mencantikkan lagi penampilan 
seseorang.  Cuba lihat contoh gambar seperti dibawah : 

* Garisan kedutan telah hilang di raut wajah lelaki tersebut

* Kelihatan cerah wajah wanita tersebut.

 

F. SPA DARI RUMPAI LAUT 



~ 8oz/ (225g) rumput laut kering di kisar menjadi serbuk
~ 2 titis minyak essential lavender
~ 1 titis minyak essential rosemary
~3 sudu makan (45ml) dari minyak almond @ minyak zaitun

Kaedah-Kaedah :-
Campurkan serbuk rumput laut kering yang sudah dikisar dengan jumlah kecil air suam untuk menghasilkan pes.
2. Campurkan minyak essential lavender dan rosemary bersama minyak almond / minyak zaitun. Kemudian adun ke dalam pes rumput laut. Jika pes terlalu kental / pekat tambahkan sedikit air @ lebih.  Jika terlalu tipis dan berair tambah lagi sedikit serbuk rumpai laut higga pes anda mempunyai konsisten yang baik.
3. Lumurkan campuran rumpai laut tersebut di seluruh tubuh bermula dengan kaki anda hingga ke atas. Bungkuskan diri anda dengan plastik  atau  selimut thermal foil Cover (boleh digunakan semula). Berkurung @ berbaring di dalam bilik yang hangat untuk 20 untuk 30 minit sebelum membilasnya dengan berendam dan mandi air yang hangat.
 Selepas itu anda akan rasai kehebatannya.

 



G. RUMPAI LAUT KERING BOLEH 

MENGURUSKAN BADAN

 

 

MENGURUSKAN BADAN TANPA BERLAPAR, TANPA SENAMAN, TANPA KESAN SAMPINGAN??

 

 

 

 

   

 

Pengambilan RUMPAI LAUT KOLAGEN ASLI 100% adalah 5 bintang berbanding 1 1/2 bintang untuk peratus kenaikan berat badan. Ini kerana RUMPAI LAUT bertindak sebagai fiber dan protein dimana anda akan rasa kenyang selepas pengambilan bahan tersebut.

Bagi yang takut mengalami GASTRIK selepas makan RUMPAI LAUT jangan risau dan jangan takut sebab RUMPAI LAUT juga bertindak sebagai pelapik dalam perut anda dan jua dapat memperbaiki lapisan-lapisan dalam perut anda. 

Maka dengan ini, RUMPAI LAUT KERING bukan sahaja mampu menurunkan berat badan anda malahan ia menghindarkan anda daripada mengalami GASTRIK.





 

 

H.  KOLAGEN RUMPAI LAUT KERING BOLEH 

DI MASAK & DIBUAT MAKANAN



~ Selain digunakan sebagai collagen ianya juga boleh dimasak seperti berikut:-

 -  Salad Rumpai Laut
-  Kerabu Mangga Rumpai Laut
-  Sarang Burung Rumpai Laut
-  Jeruk Rumpai Laut
- Sambal belacan rumpai laut
- Sayur campur dan rumpai laut
- Dan pelbagai lagi masakan

~ lihat contoh gambar masakan seperti dibawah:-
 

  Malah collagen inu jua boleh dimakan secara mentah

~ KAEDAH :-

- Basuh rumpai laut beberapa kali

- Rendam dengan air panas lebih kurang 30 minit-1jam. Jangan direndam terlalu lama sebab rumpai laut akan hancur

- Kemudian basuh rumpai laut yang telah direndam tersebut dan boleh dihidangkan

 

PERHATIAN :

* Hadkan rumpai laut yang ingin direndam untuk sehari pengambilan sahaja. Jangan rendam terlalu lama. Kena pandai agak2 sukatan 

* Rumpai laut yang tidak dimasak tidak boleh dibuat masker atau sapu dibadan. Kena berhati-hati dengan kuantiti pengambilan. Jika ambil banyak boleh mengakibatkan cirit birit, batuk, selsema, demam dan sakit kepala. Sekiranya terdapat tanda-tanda tersebut anda disyorkan minum segelas air kosong @ segelas air susu supaya dapat melegakan proses penghadaman tersebut

* Meskipun berkhasiat, namun perlu jua diperingatkan disini bahawa tidak boleh diambil dalam kuantiti yang terlalu banyak kerana dikhuatiri akan mengakibatkan keracunan iodin. 

 

~ TERIMA KASIH DAN SELAMAT MENCUBA..... ~